sahabat

Selasa, 13 September 2011

leteran Ustad Fariz




4 ulasan:

  1. sbnrnya soal ibadat seseorang itu kita tidak boleh rungkai sama sekali... tambah2 lagi dpt mnjatuhkan maruah seseorg itu... nabi muhamad sendiri tidak menegur org secara trg-trgan..

    BalasPadam
  2. AmBoi!!!!! klu cmtu x leh nasihat arrrr.... klu dh x mao smbhyg tu mmg arrr amik hadis la pala sbg alasa.. ko sesat arr...

    BalasPadam
  3. hamba allah and melove , ini just saya nak share nasihat seorang daripada kawan saya . tak salahkan kalau saya nak share untuk beri peringatan kepada orang lain juga ? :)

    BalasPadam
  4. nabi muhammad SAW bkn x pnah tgur trg trgn... tp,bknkh bnyk hadith2 yg mnergkn tntg solat... yg mrungkai tntg kpentingn dan peringatan tentg solat... sbg kwn,ana rasa, x salah dlm situasi ini krn saudara fariz hazwan cuma mngingatkn saudara kiran power supaya jgn mninggalkn solat... dlm chat,bkn mmbuka aib mana2 pihak... solat itu tiang agama, xkn kita x bleh nk teguhkan lg tiang agama itu bersama... sdgkn Allah SWT juga memberi peringatan dlm al-quran kepada orang2 yg bersolat... dan Allah juga mnyuruh hamba2NYA supaya saling memperingatkn manusia yang lain dlm hal2 amal makruf nahi mungkar... dan jugak dlm hal yg mnegakkan kbenaran... apatah lg dlm hal yg termasuk dlm rukun islam dan rukun iman... :)

    BalasPadam