sahabat

Ahad, 17 April 2011

LOL week

jumaat.
safwan hantar aku ke medan lubuk rezeki.
hari aku di Pacific disinari dengan gelak tawa.
macam biasa.
LOL.
gelak aku dibayar sejam RM3.80.
LOL.
10.30pm.
berhenti gelak.
Pacific tutup.
sempat mencucuh rokok buatan Indonesia.
sementara menunggu kawan datang mengambil.
then,
bila aku menjejakkan kaki ke dalam kereta.
aku singgah di gerai kawan ku.
2 orang kawan aku sedang sibuk memanggang ayam.
dan aku juga sebok.
sebok mentekedarah nasi.
ingin mendiamkan perut yang meraung kelaparan.
dia cakap
perut                :   makan la bodoh!aku lapar sial!
pemilik perut    :   oke.nah amik kau!(sambil menyuapkan nasi kemulut)
LOL.
sedang mengikis ayam yang tebal isinya.
aku dihiburkan dengan aksi.
aksi yang tak berapa nak drift.
cukup sekadar membuatkan orang berkata "owwwww"
pengedrift iningin balik.
pulang ke rumah.
MUET katanya.
aku?
still mentekedarah nasi yang sedang panas.
dia pun berangkat pergi.
tidak sampai 10 saat,aku terdengar bunyi "pommm"
aku?
still mentekedarah nasi.
kawan aku
"haidhar accident wei"
"weiii,haidhar accident weiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
2 orang kawan aku menaiki motosikal ke tempat kejadian.
aku?
on the way nak basuh tangan.
and aku berlari ke tempat kejadian.
panik.
takut.
happy?
LOL.
dua kereta berlanggar.
satu kereta kawan aku.
satu lagi unknown.
orang ramai mengerumun.
seorang demi seorang tanya soalan yang hampir sama.
seperti diupah oleh seseorang.
"macamana boleh accident?"






semuanya selesai.
230am.
mangsa pulang ke rumah bersama The Pokpeks.
LOL.
kitorang?
lepak.
wat barbeque ayam yang tak habis dijual tadi.
berbeque ayam??
LOL.
fuck.
245am.
menaiki kereta Kancil Turbo untuk ke Downtown burger.
mengorder oblong.
dan rokok buatan Indonesia.
telingaku mengikuti rentak lagu Arie wibowo dan bunyi turbo.
yang mencekam dadaku.
"haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......cciiiisssssssssssss"(bunyi turbo)
LOL.
315am.
makan beramai-ramai.
ayam yang dipanggang tadi.
sempat menghantar mesej kepada kawan aku yang accident.
"selamat tinggal RM10,000"
dia reply.
"hahaha.. fuki..vavi..maderfaker..sit..fcuk"
meratah ayam beramai-ramai.
tanpa dia.(kawan yang accident)



sambil meratah ayam.
kini segmen Jokes Of The Day.
joke of the day dimenangi oleh kawan aku :Raouf Jesperi



LOL.
begini lawaknya.
unknown : adik,siapa yang accident?
aku         : eihhh,bukan abang ke yang accident?
unknown : pukimak,patutlah aku sakit belakang!!!
LOL.
tempat kedua Sarflyaa



begini lawaknya.
aku  : wan berhenti aku dekat sini wan.
wan : oke.(sambil memerlahankan kenderaanya)
aku : wan bukan dekat sini wan.depan tu lagi(sambil menunjukkan jari ke hadapan)
wan: tawu,aku saja nak bagi pakcik ni lintas dulu(cover malu)
LOL.
fuck.
LOL.
fuck.
LOL.
thanks.
sebab buat hidup aku tak bosan.
dijauhi cahaya kegelapan.
didekatkan dengan cahaya kehidupan.



"tanpa lawak,hidup ibarat menunggu ajal di usia tua"

jumpa lagi.
sahabatku.
hidup masih jauh ke depan.
original by kiranpower.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan